středa 13. září 2017

Goliáš na Hrad? Proč?

Praha - Anděl - 13.09.2017
Musel jsem dnes vykrýt výpadek dobrovolníka na stánku Marka Hilšera při sběru podpisů a i když pochopitelně není tento sociologický vzorek reprezentativní, snažím se s každým navázat kontakt a alespoň chvilku si promluvit a zjistit proč se stavili zrovna u nás.

Většinou je důvodem současný prezident, pak to, že mladému lékaři věří, občas naděje na změnu, jindy je to hledání náhrady za Václava Havla nebo často i podpora všech demokratických kandidátů s tím, že chtějí podepsat pana Hilšera, Drahoše i Horáčka.

Přesto se občas vyskytnou i jiné důvody. Tak pár postřehů.

Přihnala se menší paní středního věku s tím, že spěchá na kontrolu do Motola (nemocnice) a má divné jméno, ať to všechno vypíšu a nespletu jméno. Nespletl, jméno bylo: Eržika Balogová (bylo zcela jiné, ale to neuvádím), tedy nic složitého. Ptal jsem se, proč chce podpořit zrovna Marka, mladého kluka a odpověď byla zcela jasná: "Poznám podle obličeje, komu můžu věřit."

Přišla milá starší paní, ročník 1930 a za ruku vedla pána středního věku, který doříkával větu: "... ale neboj, já mu to podepíšu", a dodala: "Tohle je můj syn, já už to podepsala s panem Hilšerem jsem i mluvila a teď vám vedu syna on se politiku totiž moc nezajímá."

Asi 10 metrů od stánku jsem zaregistroval mladíka, který tam stál a pozoroval nás. Když byla chvilka, potkali jsme se pohledem. Několikrát opětoval úsměv, až mu nakonec zůstal. Stál tam určitě více jak 10 minut a stále sledoval stánek. Nejsem z těch, kdo nahání petenty, tak jsme se jen občas potkali pohledem. Vyplňuji s příchozími archy a najednou se objeví u stolku se slovy: "Mohu podepsat?" Vyplnil jsem všechny údaje z OP, předložil arch k podpisu a on se zeptá: "Co mám napsat", říkám: "Stačí nějaká hyčmárka" a on pomalu, kostrbatě skoro nečitelně vypisuje své příjmení. Oznamuji tedy popisně: "Svým podpisem podporujete Marka Hilšera, možného kandidáta na prezidenta" a on odpoví: "Vím, sle-du-ji ho čas-to. Jeho a Vás se nebojím".

Vedeme zápas s Goliášem v mnoha podobách a vím, že nejsme sami.


Odkazy: