Oblasti, kde Cambridge Analytica ovlivňovala volby do roku 2016. Zdroj: Obchodní prezentace CA, The Great Hack. |
1/2 roku před volbami si Google i Facebook pozval zástupce volebních teamů všech kandidátů na setkání, čímž zdůraznili svou roli v PR, ale také se nás všechny snažil ubezpečit o své nestrannosti.
Google nabídl reálnou pomoc (WWW, gmail) s bezpečností a současně i rady, jak nejlépe investovat do reklamy.
Facebook ochránil naše FB účty (členů teamu) a současně radil, jak nejlépe investovat do reklamy.
Díval jsem se tenkrát na prezentaci Google (na prezentaci Facebooku byl Tomáš) a udělal závěr:
Velcí hráči (Facebook, Google, ...) vědí, že jejich vliv na politiku, tedy směřování vývoje lidstva je zásadní a dokud to tak bude, jsou výnosy z reklamy v sociálních sítích, tedy množství peněz, které mají politické subjekty k dispozici zcela zásadní.
V tomto ohledu jde zcela stranou humanismus, ideje, vize, životní prostředí, války, krize, ...
Současný systém: Rozděl společnost, oslov ty nerozhodnuté jejich strachem a využij je, je pro velké hráče internetu výnosný, ale pro naši budoucnost smrtelný.
Více zde:
https://www.csfd.cz/film/678691-brexit/prehled/
a zde
https://www.csfd.cz/film/688510-the-great-hack/prehled/